آینده اینترنت اشیا
مقاله فارسی اینترنت اشیا

آینده اینترنت اشیا

 پیش بینی برای اینترنت اشیاء در سال 2018

smartcity-iot

 

شرکت ها تلاش می کنند تا خدمات خود را به صورت مبتنی بر صدا  در اینترنت اشیا به مشتریان ارائه دهند.

بر اساس لیست Fortune 500 پیچیدگی، گستردگی و کیفیت خدمات مبتنی بر صدا در سال 2018 رشد کرده و با توجه به خدمات موجود، حدودا دو برابر خواهد شد. خدمات مالی و سایر صنایعی که برای هر کاری بیش از یک کار ساده خواستار مجوز هستند عقب خواهند ماند.

توسعه‌ی راهکارهای لبه در اینترنت اشیا افزایش خواهد یافت.

امروزه فرآیندهای کسب و کار اینترنت اشیاء عمدتا در مراکز داده‌ی محلی یا در ابر اتفاق می افتند. در سال 2018، شاهد حرکتی قابل توجه میان شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی این فرآیندها خواهیم بود، که به تحلیل داده به صورت محلی و در نزدیکی دستگاه‌های متصلی که این فرآیندها را به وجود می آورند نیاز خواهند داشت. دستگاه‌های لبه‌ی اینترنت اشیاء می توانند بر اساس داده‌ای که تولید می‌کنند، به صورت محلی عمل کرده و همچنین از مزایای ابر برای داشتن امنیت، مقیاس‌پذیری، پیکربندی، گسترش و مدیریت به خوبی بهره‌مند شوند.

سازندگان پلتفرم‌های صنعتی اینترنت اشیاء از کسب و کار IaaS خارج خواهند شد.

در طول ۱۲ ماه گذشته، تمام پلتفرم‌های صنعتی بزرگ اینترنت اشیاء برای ایجاد برخی از قابلیت‌های مختص صنعت یا اینترنت اشیاء از طریق تأمین‌کننده‌های خدمات ابری شامل آمازون، IBM و مایکروسافت اقدام کرده‌اند. همچنانکه این تأمین‌کننده‌ها برد جغرافیایی خود را گسترش می‌دهند، با قوانین دقیق نظارتی انطباق بیشتری می‌یابند و قابلیت‌های خود را در حوزه‌ی اینترنت اشیاء تقویت می‌کنند این روند نیز شتاب خواهد گرفت.

دستورالعمل های جدید اروپایی به سمت تجاری سازی داده های اینترنت اشیاء متمایل خواهند بود.

به گفته ی 45 درصد از تحلیلگران داده ها در شرکت های آمریکایی، آنها تا کنون داده های خود را تجاری سازی کرده اند؛ در حالیکه در اروپا، فقط 35 درصد از این شرکت ها در فرانسه و 38 درصد از آنها در آلمان این کار را انجام داده اند. با تشخیص این عقب ماندگی، کمیسیون اروپایی دستورالعمل هایی برای تشویق استفاده از تکنولوژی پیشرفته و رونق اقتصاد داده منتشر خواهد کرد.

بازاریاب ها از فرصت های موجود در اینترنت اشیاء آگاه می شوند، در حالیکه تکنولوژی های پوشیدنی در موقعیت خود باقی می مانند.

پذیرش فزاینده و فراگیر عامل های هوشمند مانند آمازون الکسا یا دستیار گوگل در بیشتر دستگاه ها، راه های جدیدی برای تعامل با مشتری به بازاریاب ها نشان خواهد داد. با ایجاد یک تجربه خوب از یک نام تجاری، بازاریاب ها استراتژی خود را برای داشتن رابط های جدید با استفاده از اسپیکرهای خانه هوشمند یا ساعت های هوشمند توسعه خواهند داد. با وجود فروش فزاینده بیش از 12 میلیون ساعت هوشمند، تنها در آمریکا تا پایان سال 2018، Forrester انتظار دارد میزان استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی در موقعیت خود باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *